Eichhorn Christoph: Učitel a práce se třídou
Doporučená cena: 479,- Kč
Naše cena: 407,- Kč
(sleva 15 % - ušetříte 72 Kč)
Autor: Eichhorn Christoph
Druh vazby: Knihy - paperback
Počet stran: 110
Rozměr: 192 x 296 mm
Vydáno: 2019-10-04
Stav: Skladem v externím skladu
Datum odeslání: Do týdne
ISBN: 978-80-7496-439-8
EAN: 9788074964398
Nakladatelství: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, s.r.o.
Sdílejte na Facebooku
Základem kvalitní výuky je dobře zvládnuté řízení třídy. Každý učitel tedy musí být i schopným manažerem, vždyť jeho „tým“ čítá mnohdy i třicet žáků. Publikace zaměřená na třídní management přináší inspirace, na jakých zásadách postavit efektivní vedení třídy, jak správně nastavit pravidla ve třídě, jak využít rituály a rutinu pro zpřehlednění vyučování a jak pracovat s emocemi ve třídě. Obsah publikace Třídní management aneb Aby to při vyučování fungovalo Třídní management nabízí mnoho cenných nástrojů pro vytvoření takových podmínek ve vyučování, v nichž by vyučující mohli se svými žáky navázat dobré vztahy a které by žákům umožnily dobře se učit. Třídní management v první řadě znamená preventivně organizovanou přípravu a vhodné vedení výuky. Tento příspěvek se věnuje nejdůležitějším nástrojům třídního managementu, a to pravidlům a jejich dodržování. Na příkladech z praxe jsou popsány důležité kroky k tomu, aby se pravidla a jejich dodržování podařilo úspěšně zavést i ve velmi obtížné třídě. Učitelé a učitelky jako průvodci pro rozvoj a růst Cílem všech učitelů je rozvoj kvality vzdělávání i škol. Jednou z cest k dosažení tohoto cíle je také obohacení převládajícího kontextu instrukcí o vztahovou rovinu. Při tom je nutné vědět, jak fungují negativní emoce ve třídě a jak funguje třída jako komplexní systém. Teprve potom je možné uplatňovat pravidla třídního managementu, usilovat o motivaci a zapojení i nespolupracujících, tzv. problémových žáků. Následující článek přináší základní představení problematiky, včetně příkladů z praxe. Třídní pravidla Pro správné řízení třídy je zásadní nastavení a dodržování pravidel jak ze strany žáků, tak ze strany učitele. Aby pravidla třídy fungovala a žáci byli ochotní je dodržovat, je nezbytné, aby byli osobně angažovaní v celém procesu jejich vzniku a uvedení v platnost a aby rovněž byli zainteresovaní na jejich dodržování. Jak k tomuto nelehkému úkolu přistoupit a jak pomocí zatraktivnění komunikace pravidel dobře zvládnout práci se třídou, o tom pojednává následující příspěvek. Rituály a rutina ve vyučovacím procesu aneb Jak rituály a rutina zajišťují bezpečí ve vyučování Rituály a rutina ve vyučování se zásadním způsobem podílejí na jeho předvídatelnosti a přehlednosti. Následující kapitoly vás krok za krokem provedou tématem rituálů a rutiny. Naučíte se rozpoznat všechny důležité aspekty, které je při zavádění a nácviku rituálů při vyučování bezpodmínečně nutné zohlednit. Dozvíte se také, jak úspěšně implementovat rituály a rutinu v náročných třídách.
Zatím nikdo nehodnotil.